Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14871
Назва: Бізнес-аналітика як інструментарій підтримки прийняття рішень в ресторанному бізнесі
Інші назви: Business intelligence as a tool for supporting decision-making in the restaurant industry
Автори: Яворська, О. Г
Yavorska, O
Бібліографічний опис: Яворська О. Г. Бізнес-аналітика як інструментарій підтримки прийняття рішень в ресторанному бізнесі / О. Г. Яворська // Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць; Одеський національний економічний університет. – Одеса, 2021. – № 2 (77). – С. 174-185.
Дата публікації: 2021
Видавництво: Одеський національний економічний університет
Ідентифікатор DOI: https://doi.org/10.33987/vsed.3-4(78-79).2021.174-185
Ключові слова: бізнес-аналітика
прийняття рішень
ресторанний бізнес
гостинність
сфера обслуговування
цифрова трансформація
business analytics
decision-making
restaurant business
hospitality
service sector
digital transformation
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто поняття «бізнес-аналітика» в контексті сучасного інструментарію системи прийняття рішень підприємств сфери обслуговування, означивши важливість такої на сучасному етапі розвитку ресторанної індустрії як у просторі змін технологічної інфраструктури ресторанів та закладів харчування, так і з врахуванням кризового стану галузі в період коронакризи. Означено напрями застосування бізнес-аналітики в підвищенні ефективності бізнес-процесів, стратегічного менеджменту ресторанної індустрії та забезпеченні стійкої конкурентної переваги в еру цифрової трансформації. Предметом дослідження є економіко-управлінські відносини, які виникають на підприємствах ресторанної індустрії в процесі впровадження рішень бізнесаналітики. Методологія базувалася на загальнонаукових та спеціальних методах дослідження. Розглянуто важливість рішень бізнес-аналітики в забезпеченні підприємницьких можливостей в умовах реального потоку-часу («real time information flows») адекватно до сучасних соціально-економічних викликів та перманентного ускладнення технологічної інфраструктури ресторанів та Інтернет-простору. Встановлено, що краща обізнаність щодо запитів, бажань та уподобань споживачів та клієнтів, рівно як і знання потенційних можливостей партнерів та підрядників, здатні покращити корпоративні бізнес-процеси шляхом впровадження новітнього дизайну та послуг (оперативна робота системи негайного – «real time», адекватного зв’язку) з використанням можливостей бізнес-аналітики. Проаналізовано та визначено, що стратегічні рішення розроблені з використанням бізнес-аналітики та аналізу даних трансформують ресторанну індустрію, забезпечуючи менеджерів цінними рішеннями з оптимізації обслуговування клієнтів, заходів з підвищення рівня залучення гостей та покращення продуктивності меню. Роль бізнес-аналітики в сучасному ресторанному бізнесі визначається ключовою з огляду на високу конкуренцію у цій сфері, швидкі зміни споживчої поведінки та очікувань клієнтів від закладів харчування. Подальші розробки з означеного актуального кола питань знайдуть свою реалізацію, зокрема у першу чергу, при підготовці нових концепцій ресторанів та переформатуванні бізнес-процесів закладів харчування у період відновлення ресторанної індустрії після коронакризи.
The article considers the concept of «business analytics» in the context of modern tools of the decision-making system of food services, noting the importance of such at the present stage of development of the restaurant industry in the general context of changes in the technological infrastructure of restaurants and catering, and during the coronavirus crisis; have been identified areas of application of business intelligence in improving the efficiency of business processes, strategic management of the restaurant industry and ensuring sustainable competitive advantage in the era of digital transformation. The subject of research – economic and managerial relations that arise in the restaurant industry in the process of implementing business intelligence solutions. The methodology was based on general scientific and special research methods. The importance of business intelligence has been a solution in providing business opportunities in terms of real-time information («real-time information flows») in accordance with modern socio-economic challenges and the permanent complexity of the technological infrastructure of restaurants and the Internet space. It was found that better awareness of consumer and customer inquiries, desires and preferences, as well as knowledge of the potential of partners and contractors, can improve corporate business processes by implementing the latest design and services using the capabilities of business intelligence. Analyzed and determined that strategic solutions developed using business analytics and data analysis transform the restaurant industry, providing managers with valuable solutions to optimize customer service, measures to increase customer engagement and improve menu performance. The business intelligence in the modern restaurant business has been determined the key given the high competition in this area, rapid changes in consumer behavior and customer expectations from restaurants. Further developments on this topical issue will be implemented, in particular, primarily in the preparation of new concepts of restaurants and reformatting the business processes in the recovery of the restaurant industry after the coronavirus crisis.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14871
Інші ідентифікатори: JEL classification: J150; L800
УДК 339.1.38
Розташовується у зібраннях:Випуск 2, № 77

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
+ 174-185.pdf400,61 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.