Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15409
Title: | Маршрут переходу з послуги раннього втручання до інклюзивного освітнього середовища закладу дошкільної освіти |
Other Titles: | Transition route from early intervention service to inclusive educational environment of pre-school education institution |
Authors: | Орленко, І.М. Orlenko, I. |
Citation: | Маршрут переходу з послуги раннього втручання до інклюзивного освітнього середовища закладу дошкільної освіти. «Габітус» / І.М. Орленко, О.В. Кривоногова, Н. В. Трапізанова // Науковий журнал. – 2022. – Вип. 39. – C. 281. – URL: http://habitus.od.ua/39-2022 |
Issue Date: | 2022 |
DOI: | https://doi.org/10.32843/2663-5208.2022.39.20 |
Keywords: | раннє втручання маршрут переходу інклюзивно-ресурсні центри команда супроводу early intervention transition route inclusive resource centers support team |
Abstract: | Статтю присвячено досвіду реалізації маршруту переходу з раннього втручання до інклюзивного дошкільного середовища з оглядом законодавчої бази щодо розвитку послуги раннього втручання в Україні. Розкрито сутність соціальної, освітньої інклюзії та послуги раннього втручання. Соціальна інклюзія повинна починатись з народження і продовжуватись все життя людини. В сфері освіти інклюзія розглядається як процес визнання і реагування на різноманітність потреб всіх тих, хто навчається. Авторами визначено, що послуга раннього втручання це раннє виявлення командою спеціалістів різного профілю проблем зі здоров’ям та розвитком дитини перших років життя, вчасне і оперативне надання їй допомоги, що в подальшому дозволяє знизити інвалідизацію дитини. Пояснено етапи програми переходу дитини з послуги раннього втручання в інклюзивне середовище закладів дошкільної освіти як процес змін всередині послуги або між службами, який залучає дітей, сім’ї, інших опікунів і постачальників послуг. Основна увага приділяється етапам маршруту переходу з програми раннього втручання до інклюзивного освітнього середовища закладу дошкільної освіти. На першому етапі батьки отримують в Центрі раннього втручання «Характеристику дитини» з описом основних освітніх труднощів дитини. На другому – звертаються за комплексною оцінкою в інклюзивно-ресурсний центр. Третій- звернення батьків до дошкільної освітньої установи, в якої буде створено команду психолого-педагогічного супроводу дитини. Маршрут переходу передбачає співпрацю команди супроводу та фахівців раннього втручання на період адаптації дитини для організації максимально сприятливих умов. Маршрут переходу з однієї послуги (або організації) до іншої дозволяє зберегти неперервність допомоги дитині, яка реалізовуватиметься командою раннього втручання разом з фахівцями інклюзивно-ресурсних центрів та командою дошкільного закладу у партнерстві з батьками дитини. |
URI: | http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15409 |
Other Identifiers: | УДК 159.922:316.6 |
Appears in Collections: | Кафедра мовної та психолого-педагогічної підготовки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Габітус. Орленко, 2022.pdf | 536,21 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.