Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16168
Назва: Автоматизація маркетингової діяльності як наслідок інформатизації суспільства
Інші назви: Automation of marketing activities as a consequence of society informatization
Автори: Сало, Я.В.
Salo, Y.
Бібліографічний опис: Сало Я. В. Автоматизація маркетингової діяльності як наслідок інформатизації суспільства / Я. В. Сало // Науковий погляд: економіка та управління. –2023. – №1 (81). – С. 100-104.
Дата публікації: 2023
Ідентифікатор DOI: https://doi.org/10.32782/2521-666X/2023-81-13
Ключові слова: маркетинг
автоматизація
цифровізація
автоматизація маркетингу
інформатизація маркетингової діяльності
marketing
automation
digitalization
marketing automation
informatization of marketing activities
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена сучасній проблемі – розвитку маркетингу за умов інформатизації економіки. Проведений аналіз показав, що автоматизація маркетингової діяльності стала можлива, в тому числі завдяки масштабної системної програми розвитку економіки нового технологічного покоління, так званої цифрової економіки. Використання інструментів автоматизації в маркетинговій діяльності дозволяє значною мірою знизити трансакційні витрати, пов'язані з пошуком, обміном та зберіганням інформації, оптимізувати процеси, пов'язані зі створенням товарів та послуг, а також дозволяє забезпечити постійний зворотний зв'язок та розробку індивідуальних пропозицій, збільшити інтерес споживачів до маркетингових програм та скоротити кількість контактів зі споживачами, що радикально покращує маркетингові результати, підвищує прибутковість.
The article is devoted to a modern problem - the development of marketing under the conditions of informatization of the economy. The conducted analysis showed that the automation of marketing activity became possible, including thanks to the large-scale system program for the development of the economy of the new technological generation, the so-called digital economy. The use of automation tools in marketing activities allows you to significantly reduce transaction costs associated with the search, exchange and storage of information, optimize the processes associated with the creation of goods and services, and also allows you to provide constant feedback and the development of individual offers. Іncrease consumer interest in marketing programs and reduce the number of contacts with consumers, which radically improves marketing results, increases profitability. However, the transition to digital rails is not possible without leveling up digital literacy of the population, elimination of the lack of modern technologies and equipment, development of e-commerce platforms, modernization of information security standards at the state level and introduction of monitoring of their implementation. Therefore, the development of the era of automated marketing involves the development of digitalization of the economy in general, and the improvement of marketing tools. Thanks to this, companies can effectively monitor and analyze consumer data, develop more accurate and personalized marketing strategies, increase customer loyalty and increase profitability. However, companies should also be careful not to rely too heavily on automation and maintain a personal touch with their customers. The main disadvantages of marketing automation are cost, marketing automation requires large financial investments, especially for small businesses. The costs of acquiring, installing, configuring, and maintaining this technology can be high. And the risk of errors is also very high: marketing automation can lead to errors. Conclusions are drawn and prospects for further research are defined.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16168
Інші ідентифікатори: УДК 004:338.3
Розташовується у зібраннях:Кафедра маркетингу та міжнародної логістики

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Автоматизація маркетингової діяльності.pdf375,5 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.