Цифровий маркетинг банку
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Одеський національний економічний університет
Abstract
Кваліфікаційна робота магістра складається з трьох розділів. Об’єкт дослідження – банки, які надають цифрові продукти та послуги клієнтам, що формують систему цифрового маркетингу.
У роботі розглядаються сутність цифрового маркетингу банківської установи та його особливості; обґрунтовані концептуальні основи формування стратегії цифрового маркетингу банку; узагальнені сучасні методи, інструменти та технології цифрового маркетингу банку.
Проаналізовано практичні аспекти розвитку цифрового банківського маркетингу, зроблено дослідження розвитку цифрового маркетингу конкретного банку; охарактеризовано вплив цифрового банкінгу на результати його діяльності.
Запропоновано напрямки вдосконалення системи цифрового маркетингу банків: зроблено моделювання впливу факторів електронної системи платежів на результати діяльності банківських установ; обґрунтовано формування екосистем банків в умовах цифровізації банківського простору.
Thesis consists of three chapters. Object of study is banks that provide digital products and services to customers forming a digital marketing system. The work deals with the theoretical aspects of digital banking marketing and its features; substantiated conceptual foundations of the formation of the bank's digital marketing strategy; generalized modern methods, tools and technologies of the bank's digital marketing. Author analysis the practical aspects of the development of digital banking marketing. A study of the development of digital marketing of a specific bank was made; the impact of digital banking on the results of its activity is characterized. Directions for improving the digital marketing system of banks are proposed: modeling of the influence of the factors of the electronic payment system on the performance of banking institutions is done; the formation of bank ecosystems in the conditions of digitalization of the banking space is substantiated.
Thesis consists of three chapters. Object of study is banks that provide digital products and services to customers forming a digital marketing system. The work deals with the theoretical aspects of digital banking marketing and its features; substantiated conceptual foundations of the formation of the bank's digital marketing strategy; generalized modern methods, tools and technologies of the bank's digital marketing. Author analysis the practical aspects of the development of digital banking marketing. A study of the development of digital marketing of a specific bank was made; the impact of digital banking on the results of its activity is characterized. Directions for improving the digital marketing system of banks are proposed: modeling of the influence of the factors of the electronic payment system on the performance of banking institutions is done; the formation of bank ecosystems in the conditions of digitalization of the banking space is substantiated.
Description
Citation
Довганич Н.В. Цифровий маркетинг банку: квалiфiкацiйна робота на здобуття освiтнього ступеня магiстра : спец. 072 "Фiнанси, банкiвська справа та страхування " Управлiння дiяльнiстю банкiв на фiнансовому ринку" / Неля Василiвна Довганич; наук. кер. Наталья Вадимовна Тарасевич. - ОНЕУ, 2023. - 92 c.