Концептуальні засади та специфіка маркетингу туристичних послуг в сучасних умовах
Loading...
Files
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Одеський національний економічний університет
Abstract
Туризм відіграє важливу роль в економіці, приносячи значні доходи, створюючи робочі місця, стимулюючи розвиток інфраструктури. В Україні ця галузь має великий потенціал завдяки багатим природним та історико-культурним ресурсам, що може стимулювати зростання економіки через збільшення валютних надходжень, відкриття нових підприємств, покращення інфраструктури у регіонах. Маркетинг відіграє ключову роль в успішному функціонуванні сучасних туристичних підприємств, адже дозволяє ефективно реагувати на динамічні зміни ринку та задовольняти потреби споживачів. Попри схожість базових принципів з іншими галузями економіки, маркетинг у сфері туризму має низку характерних особливостей
Tourism plays an important role in the economy, bringing significant income, creating jobs, stimulating the development of infrastructure. In Ukraine, this industry has great potential due to its rich natural and historical and cultural resources, which can stimulate the growth of the economy due to the increase in foreign exchange earnings, the opening of new enterprises, and the improvement of infrastructure in the regions. Marketing plays a key role in the successful functioning of modern tourism enterprises, because it allows you to effectively respond to dynamic changes in the market and satisfy the needs of consumers. Despite the similarity of the basic principles with other branches of the economy, marketing in the field of tourism has a number of characteristic features
Tourism plays an important role in the economy, bringing significant income, creating jobs, stimulating the development of infrastructure. In Ukraine, this industry has great potential due to its rich natural and historical and cultural resources, which can stimulate the growth of the economy due to the increase in foreign exchange earnings, the opening of new enterprises, and the improvement of infrastructure in the regions. Marketing plays a key role in the successful functioning of modern tourism enterprises, because it allows you to effectively respond to dynamic changes in the market and satisfy the needs of consumers. Despite the similarity of the basic principles with other branches of the economy, marketing in the field of tourism has a number of characteristic features
Description
Науковий керівник Павлоцький В. Я.
Citation
Балабан А. Г. Концептуальні засади та специфіка маркетингу туристичних послуг в сучасних умовах / А. Г. Балабан // Туристичний та готельно-ресторанний бізнес: світовий досвід та перспективи розвитку для України: Матеріали ІV Міжнар. наук.-практ. конф. здобувачів вищої освіти (Одеса, 10 квітня 2024 р.). – Одеса: ОНЕУ, 2024. – C. 20-24.