Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18353
Title: Advertising and the advertising environment versus ethics in the business environment of Slovakia
Other Titles: Реклама та рекламне середовище проти етики в діловому середовищі Словаччини
Authors: Veliká, L.
Веліка, Л.
Citation: Veliká L. Advertising and the advertising environment versus ethics in the business environment of Slovakia / L. Veliká // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: збірник наукових праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет, 2024. – № 3-4 (316-317). – С. 87-92.
Issue Date: 2024
Publisher: Одеський національний економічний університет
ORCID: https://orcid.org/0009-0005-2741-0258
DOI: https://doi.org/10.32680/2409-9260-2024-3-4-316-317-87-92
Keywords: advertising
ethics
advertising campaign
advertising tricks
advertising professional codes of ethics
реклама
етика
рекламна кампанія
рекламні прийоми
професійні етичні кодекси реклами
Abstract: In the past, people only produced as many products as they could consume. Nowadays, however, production has outstripped consumption several times. That is why people often choose based on different aspects and often use different tools. The most common thing that can influence them nowadays is advertising. Advertising is one of the oldest communication tools, dating back to ancient Egypt. The etymological origin of the word advertising comes from the French word "réclamer". The translation of this term means to request, to demand, to claim. There are many definitions for the term advertising, which always depend on the author. Some are focused on the content of the concept of advertising from various points of view, from the psychological, economic or social point of view. Advertising is essentially a message whose task is to reach a target group of consumers as a form of communication media. In our post, we address the goals and types of advertising campaigns, types of advertising tricks, and professional codes of ethics in advertising.
У минулому люди виробляли стільки продуктів, скільки могли спожити. Але нині виробництво в кілька разів перевищило споживання. Ось чому люди часто вибирають на основі різних аспектів і часто використовують різні ін струменти. Найпоширеніше, що може на них зараз вплинути, – це реклама. Реклама є одним із найдавніших засобів комунікації, що сягає стародавнього Єгипту. Етимологічне походження слова реклама походить від французького слова «réclamer». Переклад цього терміна означає просити, вимагати. Існує багато визначень терміну реклама, які завжди залежать від автора. Деякі зосереджені на змісті концепції реклами з різних точок зору, з психологічної, економічної чи соціальної точки зору. Реклама, по суті, є повідомленням, завданням якого є охоплення цільової групи споживачів як форми комунікаційного засобу. У нашій публікації ми розглянемо цілі та типи рекламних кампаній, типи рекламних прийомів і професійні етичні кодекси в рекламі.
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18353
Other Identifiers: УДК 659.1
JEL Classification: M310, M370, M390
Appears in Collections:№ 3-4 (316-317)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
87-92.pdf480,47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.