Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18386
Title: | The importance of an innovative-environmental approach in the strategic management of enterprises - a case study |
Other Titles: | Важливість інноваційно-екологічного підходу в стратегічному управлінні підприємствами – приклад |
Authors: | Mokrišová, V. Мокришова, В. |
Citation: | Mokrišová V. The importance of an innovative-environmental approach in the strategic management of enterprises - a case study / V. Mokrišová // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: збірник наукових праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет, 2024. – № 3-4 (316-317). – С. 169-175. |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Одеський національний економічний університет |
ORCID: | https://orcid.org/0009-0007-8817-2614 |
DOI: | https://doi.org/10.32680/2409-9260-2024-3-4-316-317-169-175 |
Keywords: | Analytical tool Environmental element Innovative benefit marketing strategy аналітичний інструмент екологічний елемент інноваційна вигода маркетингова стратегія |
Abstract: | The aim of this contribution in the form of a case study is to point out the importance of an innovative and environmental
approach in developing the optimal sales strategy of the company. The author points out the importance of analytical tools and
focuses on a product characterized by innovative environmental benefits. On the basis of this benefit and value for the customer, a
sales strategy is formed, which is also defined in relation to competitors and has specific communication and distribution features.
The paper points out the necessity to think strategically about the optimization of the sales strategy from the point of view of 4
perspectives and focuses. The subject of the investigation was a small manufacturing company that has been operating on the
Slovak market for 31 years. Based on the fact that the company is currently mostly in the maturity phase with its product portfolio,
the article highlights that it is necessary to monitor the development of individual influencing factors and aspects from the point
of view of innovativeness, consumer preferences in the context of quality and environmental sustainability. The starting point for
clarifying the situation of the investigated problem will be a description of the current state of the established and investigated
company and the development of a SWOT analysis to define an optimal sales strategy focused on four key areas: product, customer,
competition and communication. At the same time, we point out the use of the strategy of low prices on the international market in
order to ensure quick turnover and market penetration. Метою науковою статті є довести на прикладі важливість інноваційного та екологічного підходу в розробці оптимальної стратегії продажів компанії. Автор вказує на важливість аналітичних інструментів і зосереджується на продукті, який характеризується інноваційними екологічними перевагами. На основі цієї вигоди та цінності для клієнта формується стратегія продажів, яка також визначається по відношенню до конкурентів і має специфічні комунікацій ні та дистрибуційні особливості. У статті наголошується на необхідністі стратегічного мислення щодо оптимізації стратегії продажів з точки зору 4 перспектив і фокусів. Об’єктом розслідування була невелика виробнича компанія, яка працює на словацькому ринку 31 рік. Виходячи з того факту, що компанія в даний час перебуває в основному у фазі зрілості зі своїм продуктовим портфелем, у статті підкреслюється, що необхідно відстежувати розвиток окремих фак торів впливу та аспектів з точки зору інноваційності, споживчих уподобань. При цьому, увага зосереджена на якості та екологічності. Відправною точкою для з’ясування ситуації досліджуваної проблеми було обрано опис поточного стану створеної та досліджуваної компанії, а також розробка SWOT-аналізу для визначення оптимальної стратегії продажів, зосередженої на чотирьох ключових сферах: продукт, клієнт, конкуренція та спілкування. Водночас відзначаємо викори стання стратегії низьких цін на міжнародному ринку з метою забезпечення швидкого обороту та проникнення на ринок. |
URI: | http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18386 |
Other Identifiers: | УДК 338 JEL Classification: Q560, Q570 |
Appears in Collections: | № 3-4 (316-317) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
169-175.pdf | 938,72 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.