Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18832
Назва: | Інструменти маркетингового забезпечення продовольчої безпеки регіону |
Інші назви: | Marketing tools for food security in the region |
Автори: | Погріщук, Б.В. Щербич, В.В. Погріщук, О.Б. Трачук, О.І. Pohrishchuk, B. Shcherbych, V. Рohrishchuk, O. Trachuk, O. |
Бібліографічний опис: | Погріщук Б. В. Інструменти маркетингового забезпечення продовольчої безпеки регіону / Б. В. Погріщук, В. В. Щербич, О. Б. Погріщук, О. І. Трачук // Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць. Одеса : Одеський національний економічний університет. – 2024. – № 1-2 (88-89). – С. 35-46. |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | Одеський національний економічний університет |
ORCID: | https://orcid.org/0000-0001-6974-1083 https://orcid.org/0000-0002-0544-4730 https://orcid.org/0000-0001-9513-0585 https://orcid.org/0009-0000-2869-8728 |
Ідентифікатор DOI: | https://doi.org/10.33987/vsed.1-2(88-89).2024.35-46 |
Ключові слова: | маркетинг інструменти маркетингу продовольча безпека підприємництво регіональний розвиток економічний потенціал сталий розвиток marketing marketing tools food safety entrepreneurship regional development economic potential sustainable development |
Короткий огляд (реферат): | У статті розглянуто сучасний стан світової продовольчої безпеки та особливості
її формування та забезпечення на регіональному рівні. У цьому контексті зазначено, що
сучасний глобалізований економічний простір вимагає розуміння природи й закономірностей
перебігу економічних процесів, побудови ефективної системи налагодження не лише
виробництва, але й розробки різноманітних інструментів впливу на ринкове середовище для
визначення та задоволення потреб людства. Метою статті є обґрунтування маркетингових
інструментів досягнення сталості системи продовольчого забезпечення на регіональному
рівні. Дослідження виконувалося за допомогою комплексного підходу та сукупності
загальнонаукових методів: індукції та дедукції, економічного аналізу і синтезу, а також
спеціальних методів, таких як: порівняння, теоретичного пошуку та логічного узагальнення.
Встановлено, що реалізація механізму забезпечення продовольчої безпеки передбачає широкий
спектр стратегічних рішень та заходів, що направлені на гарантування доступу населення до
якісних та безпечних продуктів харчування у потрібній кількості та базується на таких
складових, як: нормативно-правове регулювання безпеки харчових продуктів; здійснення
моніторингу та контролю якості й відповідності стандартам безпеки продукції; освітнє та
інформаційне забезпечення сфери продовольчої безпеки, розвиток сільськогосподарського
виробництва та його державна підтримка у напрямі підвищення якості та ефективності
виробництва продукції рослинництва та тваринництва; налагодження міжнародної співпраці
та інноваційного розвитку галузей сільського господарства, переробної промисловості для
підвищення рівня продовольчої безпеки. Обґрунтовано принципи формування продовольчої безпеки на регіональному рівні, а саме: соціальний принцип, що розкривається через
забезпечення продуктами харчування населення та має прояв у створенні можливостей для
усіх зацікавлених сторін в організаційному забезпеченні та контролі процесу формування
продовольчої безпеки регіону; принцип комплексності, що відображає необхідність поєднання
різних інструментів у процесі вирішення проблеми щодо забезпечення населення безпечними
та якісними продуктами харчування; принцип системності, що передбачає всебічний підхід до
вирішення економічних, соціальних, екологічних та інших аспектів проблеми продовольчої
безпеки регіону. Доведено, що використання інструментів маркетингу при формуванні
продовольчої безпеки регіону зосереджене не лише на забезпеченні населення безпечними та
якісними продуктами, але й на зростанні усвідомленості щодо пріоритетності окресленого
питання серед усіх зацікавлених громадян у сфері удосконалення безпеки життєдіяльності
людини. Для досягнення цих цілей запропоновано використовувати різноманітні інструменти
маркетингу, зокрема: інформаційних заходів з використанням інтернет-ресурсів та
соціальних медіа; рекламних кампаній; проведення виставок, ярмарок, презентацій
продовольчої продукції з акцентом на її безпеку та якісні властивості; освітні заходи та
навчальні програми; сертифікація та маркування продукції; співпраця із засобами масової
інформації; встановлення партнерських відносин з громадськими організаціями, місцевими
підприємцями та управлінськими структурами для розв’язання питань формування сталої
системи продовольчої безпеки регіону. The article considers the current state of global food security and features of its formation and provision at the regional level. In this context, it is stated that the modern globalized economic space requires an understanding of the nature and regularities of economic processes, the construction of an effective system for adjusting not only production, but also the development of various tools for influencing the market environment for determining and meeting the needs of humanity. The purpose of the article is justification of marketing tools for achieving sustainability of the food supply system at the regional level. The research was carried out using a complex approach and a set of general scientific methods: induction and deduction, economic analysis and synthesis, as well as special methods, such as: comparison, theoretical search and logical generalization. It has been established that the implementation of the food safety mechanism includes a wide range of strategic decisions and measures aimed at guaranteeing access of the population to high-quality and safe food in the required quantity and is based on such components as: regulatory and legal regulation of food safety; implementation of monitoring and control of quality and compliance with product safety standards; educational and information provision in the field of food security, development of agricultural production and its state support in the direction of improving the quality and efficiency of production of crop and livestock products; establishment of international cooperation and innovative development of the branches of agriculture, processing industry for increasing the level of food security. The principles of food security formation at the regional level are substantiated, namely: the social principle, which is revealed through the provision of food products to the population and is manifested in the creation of opportunities for all interested parties in the organizational support and control of the process of formation of food security in the region; the principle of complexity, which reflects the need to combine various tools in the process of solving the problem of providing the population with safe and high-quality food products; the principle of systematicity, which involves a comprehensive approach to solving economic, social, ecological and other aspects of the problem of food security in the region. It has been proven that the use of marketing tools in the formation of food security in the region is focused not only on providing the population with safe and high-quality products, but also on increasing awareness of the priority of the outlined issue among all interested citizens in the field of improving the safety of human life. To achieve these goals, the use of various marketing tools is proposed, in particular: information events using Internet resources and social media; advertising campaigns; conducting exhibitions, fairs, presentations of food products with an emphasis on their safety and quality properties; educational activities and educational programs; product certification and marking; cooperation with mass media; establishment of partnership relations with public organizations, local entrepreneurs and management structures to solve the issues of forming a sustainable system of food security in the region. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18832 |
Інші ідентифікатори: | УДК 339.138:338.43 JEL classification: М310; О180; Q180 |
Розташовується у зібраннях: | Випуск 1-2, № 88-89 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
35-46.pdf | 482,84 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.