Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19073
Назва: | Трансформація професійної діяльності викладачів вищої освіти в умовах цифровізації |
Інші назви: | Transformation of professional activity of higher education teachers in the context of digitalization |
Автори: | Сорока, О.В. Soroka, A. |
Бібліографічний опис: | Сорока О. В. Трансформація професійної діяльності викладачів вищої освіти в умовах цифровізації / О. В. Сорока // Перспективи та інновації науки. Серія «Психологія», Серія «Медицина». – 2025. – № 1 (47). – С. 1099-1111. |
Дата публікації: | 2025 |
ORCID: | https://orcid.org/0000-0001-6982-1817 |
Ідентифікатор DOI: | https://doi.org/10.52058/2786-4952-2025-1(47)-1099-1111 |
Ключові слова: | цифровізація вища освіта трансформація викладачів цифрова копетентність онлайн-навчання інтерактивне навчання дистанційне навчання цифрові платформи digitalization higher education teacher transformation digital competence online learning interactive learning distance learning digital platforms |
Короткий огляд (реферат): | У статті розглянуто необхідність трансформації професійної діяльності викладачів вищої освіти в умовах цифровізації освітнього процесу. Дослідження ставить перед собою завдання виявити основні фактори, що спонукають до таких змін, а також проаналізувати ключові напрями та підходи, які дозволять адаптувати професійну діяльність викладачів до нових умов. Автор аналізує вплив цифрових технологій на традиційні педагогічні підходи та роль викладача як наставника в цифровому середовищі. Досліджено ефективність цифрових інструментів, що використовуються викладачами для підвищення якості навчання. Систематизовано ризики цифровізації та можливі наслідки для освітнього середовища. Виявлені існуючі бар’єри на шляху цифрової трансформації освітнього процесу та визначені шляхи їх подолання. Значну увагу автора акцентовано на аспектах цифрової компетентності викладачів, їхньої адаптації до новітніх методів навчання та оцінювання, а також розвитку навичок роботи з електронними платформами та інструментами для забезпечення якості освіти. Стаття окреслює основні виклики, з якими зіштовхуються заклади освіти в процесі цифровізації, зокрема технічні, соціокультурні та психологічні бар'єри, що впливають на успішність цифрової трансформації. Обґрунтовано методи та підходи, що дозволяють ефективно підтримати викладачів у процесі освоєння нових навичок і адаптації до цифрових умов, зокрема через програми підвищення кваліфікації, навчальні тренінги, розвиток технічної підтримки та створення умов для професійного розвитку. Представлено перспективи подальшого розвитку цифрової освіти та визначено напрямки підтримки викладачів у їхньому професійному зростанні в умовах цифрових змін. The article considers the need to transform the professional activity of higher education teachers in the conditions of digitalization of the educational process. The study aims to identify the main factors driving such changes, as well as to analyze the key directions and approaches that will allow adapting the professional activity of teachers to the new conditions. The author analyzes the impact of digital technologies on traditional pedagogical approaches and the role of the teacher as a mentor in the digital environment. The effectiveness of digital tools used by teachers to improve the quality of teaching is investigated. The risks of digitalization and possible consequences for the educational environment are systematized. The existing barriers to the digital transformation of the educational process are identified and the ways to overcome them are defined. Much of the author's attention is focused on the aspects of digital competence of teachers, their adaptation to the latest teaching and assessment methods, as well as the development of skills in working with electronic platforms and tools to ensure the quality of education. The article identifies the main challenges faced by educational institutions in the process of digitalization, in particular technical, socio-cultural and psychological barriers that affect the success of digital transformation. Methods and approaches are substantiated to effectively support teachers in the process of learning new skills and adapting to digital conditions, in particular through professional development programs, educational trainings, development of technical support and creation of conditions for professional development. Prospects for further development of digital education are presented and directions for supporting teachers in their professional growth in the context of digital change are identified. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19073 |
Інші ідентифікатори: | УДК 378.12:004.378.5 |
Розташовується у зібраннях: | Кафедра управління персоналом та економіки праці |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
1099-1111.pdf | 1,15 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.