Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19358
Title: Індивідуально-психологічні особливості емоційної залежності
Other Titles: Individual psychological features of emotional dependence
Authors: Кривальчук, В.С.
Citation: Кривальчук В.С. Iндивiдуально-психологiчнi особливостi емоцiйної залежностi : квалiфiкацiйна робота на здобуття освiтнього ступеня бакалавра : спец. 053 "Психологiя" за освiтньою програмою "Психологiя" / Вiра Сергiївна Кривальчук ; наук. кер. Олена Григорiївна Бабчук . - ОНЕУ , 2025.-76с.
Issue Date: 2025
Publisher: Одеський Національний Економічний Універсітет
Keywords: емоційна залежність
адитивна поведінка
тривожність
самооцінка
соціокультурні чинники
студентська молодь
психологічна підтримка
emotional dependence
addictive behavior
anxiety
self-esteem
socio-cultural factors
student youth
psychological support
Abstract: Випускна кваліфікаційна робота складається з двох розділів. У роботі досліджується феномен емоційної залежності як форми адиктивної поведінки, що характеризується патологічною прив’язаністю до іншої особи, тривожністю, низькою самооцінкою та потребою у зовнішній валідації. Проаналізовано теоретичні підходи до емоційної залежності, її психологічні механізми, а також вплив соціокультурних чинників, зокрема українських культурних норм і сучасних цифрових технологій, на її формування. В результаті емпіричного дослідження, проведеного на вибірці з 25 студентів, встановлено, що середній рівень емоційної залежності становить 48,6 балів, з вищими показниками у жінок порівняно з чоловіками. Виявлено значущі кореляції між емоційною залежністю та особистісною тривожністю, самооцінкою, ситуативною тривожністю, контролем у стосунках, потребою у схваленні і страхом втрати партнера. Якісний аналіз суб’єктивних відповідей показав, що 56% респондентів відчувають тривогу чи смуток при недоступності близької людини, а 64% акцентують потребу у підтримці. Отримані результати можуть бути використані в психологічній практиці для розробки профілактичних програм, спрямованих на підвищення самооцінки, емоційної стійкості та автономії студентської молоді. Вони також мають значення для психологічного консультування, тренінгових програм з розвитку здорових міжособистісних стосунків і профілактики адитивної поведінки. Виявлені соціокультурні особливості емоційної залежності в українському контексті можуть бути враховані при формуванні стратегій психологічної підтримки молоді, особливо в умовах впливу цифрових технологій і соціальних мереж.
The graduation qualification work consists of two sections. The study examines the phenomenon of emotional dependence as a form of addictive behavior characterized by pathological attachment to another person, anxiety, low self-esteem, and a need for external validation. Theoretical approaches to emotional dependence, its psychological mechanisms, and the influence of socio-cultural factors, including Ukrainian cultural norms and modern digital technologies, on its formation are analyzed. As a result of an empirical study conducted on a sample of 25 students, it was found that the average level of emotional dependence is 48.6 points, with higher scores among women compared to men. Significant correlations were identified between emotional dependence and personal anxiety, self-esteem, situational anxiety, control in relationships, need for approval, and fear of losing a partner. Qualitative analysis of subjective responses revealed that 56% of respondents experience anxiety or sadness when a close person is unavailable, and 64% emphasize the need for support. The obtained results can be applied in psychological practice to develop preventive programs aimed at enhancing self-esteem, emotional resilience, and autonomy among student youth. They are also relevant for psychological counseling, training programs on developing healthy interpersonal relationships, and preventing addictive behavior. The identified socio-cultural characteristics of emotional dependence in the Ukrainian context can be considered when forming strategies for psychological support of youth, particularly in the context of digital technologies and social media influence.
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19358
Appears in Collections:Центр заочної та вечірньої форм навчання*



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.