Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19401
Title: Моделювання маркетингових комунікацій: світовий досвід та сучасне використання
Other Titles: Modeling of marketing communications: world experience and modern use
Authors: Холостенко, Є.П.
Kholostenko, Yе.
Citation: Холостенко Є. П. Моделювання маркетингових комунікацій: світовий досвід та сучасне використання / Є. П. Холостенко // Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць. Одеса : Одеський національний економічний університет. – 2024. – № 3-4 (90-91). – С. 175-187.
Issue Date: 2024
Publisher: Одеський національний економічний університет
ORCID: https://orcid.org/0009-0005-9970-9611
DOI: https://doi.org/10.33987/vsed.3-4(90-91).2024.175-187
Keywords: моделювання
маркетингові комунікації
моделювання маркетингових комунікацій
маркетинг підприємств
керування бізнесом
штучний інтелект
modeling
marketing communications
marketing communication modeling
enterprise marketing
business management
artificial intelligence
Abstract: У статті розглянуто світовий досвід моделювання маркетингових комунікацій, історичну еволюцію моделей від найвідоміших маркетологів світу до сучасного використання в практиці. Додатково розглянуто моделювання як спосіб наукового дослідження потокових процесів і предмета статті. Предметом дослідження є маркетингові комунікації, які є основою практичної реалізації маркетингу підприємств, що динамічно розвиваються в умовах цифровізації і науково-технічного процесу. Мета статті: розкрити питання сутності моделювання як способу дослідження та як одного із зручних способів формалізації маркетингових комунікацій для спрощення керуванням маркетингом підприємств і передачі досвіду із покоління в покоління; проаналізувати популярні моделі маркетингових комунікацій та моделі, які актуальні для економіки України; розкрити сучасне використання моделей маркетингових комунікацій в умовах інформаційного століття. Практична цінність статті полягає у розгляді світових моделей маркетингових комунікацій, виділенні найпопулярніших моделей та описі їх практичного використання і модифікацій в умовах науково-технічного прогресу. За результатами дослідження сформульовано наступні висновки: моделювання є ефективним інструментом дослідження потокових процесів; відомі маркетологи використовують моделювання для побудови моделей маркетингових комунікацій, які успішно формалізують потокові процеси, а також надають змогу передачі секретів успіху і досвіду наступним поколінням; серед найактуальніших моделей маркетингових комунікацій для України є: централізована планова модель та модель Котлера (модель маркетинг-міксів, 4P маркетинг); з розвитком науково-технічного прогресу бізнес активно використовує моделі маркетингових комунікацій, оперуючи даними кінцевої ефективності, і залучає найкращі практики або фрагменти з кожної моделі; для більш ефективного використання моделей маркетингових комунікацій у сучасному перевантаженому інформаційному просторі стає нагальною потреба у надлюдині, роль якої наразі виконує штучний інтелект, що стрімко розвивається.
The article considers the global experience of modeling marketing communications, the historical evolution of models from the most renowned marketers in the world to their contemporary use in practice. Additionally, modeling is considered as a method of scientific research of flow processes and the subject matter of the article. The subject of the article is marketing communications, which are the basis for the practical implementation of marketing in enterprises that are dynamically developing in the context of digitalization and scientific and technological progress. The purpose of the article: to reveal the essence of modeling as a research method and as one of the convenient ways to formalize marketing communications to simplify the management of enterprise marketing and to pass on experience from generation to generation; to analyze of popular marketing communication models and models, which are relevant for Ukraine; to disclose the modern use of marketing communication models in the context of the information century. The practical value of the article lies in considering global models of marketing communications, highlighting the most popular models, and describing their practical use and modifications in the context of scientific and technological progress. The following conclusions are formulated based on the results of the study: modeling is an effective tool for researching process flows; renowned marketers use modeling to build marketing communication models that successfully formalize process flows and allow the transmission of success secrets and experience to future generations; among the most relevant marketing communication models for Ukraine are: centralized planning model and Kotler’s model (marketing mix model, 4P marketing); with the advancement of scientific and technological progress, businesses actively use marketing communication models by operating on final effectiveness data and incorporating the best practices or fragments from each model; for more effective use of marketing communication models in the modern information-overloaded environment, there is a need for superhuman abilities, which are being increasingly supported by the rapidly developing artificial intelligence.
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19401
Other Identifiers: УДК 658.8:005.511
JEL classification: O210
Appears in Collections:Випуск 3-4, № 90-91

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
175-187.pdf585,74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.