Якісне оцінювання знань студентів-заочників як засіб підвищення якості освітянських послуг
Loading...
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
В доповіді розглядаються питання необхідності удосконалення алгоритму контролю і оцінки знань студентів, що навчаються без відриву від виробництва. Визначені умови, що сприяли б на думку авторів ефективності цього процесу. Важлива увага приділяється формування критеріїв оцінки знань. Надано досвід кафедр університету у формуванні якісної системи оцінки знань студентів заочної форми навчання.
The report addresses the need for improving the algorithm for monitoring and assessing the knowledge of students who are studying without interruption from production. Conditions are defined which would contribute to the authors of the effectiveness of this process. Important attention is paid to the formation of criteria for assessing knowledge. The experience of the departments of the university in the formation of a qualitative system for assessing students' knowledge of the correspondence form of teaching was provided.
The report addresses the need for improving the algorithm for monitoring and assessing the knowledge of students who are studying without interruption from production. Conditions are defined which would contribute to the authors of the effectiveness of this process. Important attention is paid to the formation of criteria for assessing knowledge. The experience of the departments of the university in the formation of a qualitative system for assessing students' knowledge of the correspondence form of teaching was provided.
Description
Citation
Якісне оцінювання знань студентів-заочників як засіб підвищення якості освітянських послуг / О. М. Бабій, Г. В. Кошельок, В. С Малишко // Забезпечення якості вищої освіти: проблеми та перспективи розвитку: матеріали Міжнар. наук.-метод. конф., (Одеса, 8-9 лютого 2018 р.) – Одеса: ОНЕУ, 2018. – С. 72-74.