Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8005
Title: Шляхи підвищення міжнародної конкурентної позиції підприємства виноробної промисловості (на прикладі ЗАО «Kвінт»)
Other Titles: Ways to increase the international competitive position of the wine industry enterprises (for example, CJSC "Kvint")
Authors: Орлянський, Д.Ю.
Issue Date: 2018
Keywords: виноробна промисловість
зовнішньоторговельна діяльність
міжнародна конкурентна позиція
експортний маркетинг
економічна ефективність
winemaking industry
foreign trade activity
international competitive position
export marketing
economic efficiency
Abstract: В роботі розглядаються теоретичні аспекти міжнародної конкурентної позиції, розкрито сутність міжнародної конкурентної позиції, розглянуті чинники, що впливають на формування міжнародної конкурентоспроможності підприємства виноробної промисловості, наведено методичні підходи до оцінки міжнародної конкурентоспроможності підприємства виноробної промисловості. Здійснено оцінку сучасного стану ефективності зовнішньоторговельної діяльності, проведено аналіз впливу факторів зовнішнього та внутрішнього середовища на міжнародну конкурентну позицію підприємства, проведено оцінку міжнародної конкурентної позиції підприємства на світовому ринку. Розроблені практичні рекомендації щодо підвищення міжнародної конкурентної позиції підприємства, зокрема експортний маркетинг, поліпшення якості продукції, створення єдиного логістичного центру, наведена пpoгнoзнa oцiнкa економічної eфeктивнocтi заходів щодо підвищення міжнародної конкурентної позиції підприємства.
The article deals with theoretical aspects of the international competitive position, discloses the essence of the international competitive position, factors influencing the formation of the international competitiveness of the enterprise of the winemaking industry are considered, methodological approaches to the international competitiveness assessment of the wine industry are presented. The estimation of the current state of efficiency of foreign trade activity was carried out, an analysis of the influence of factors of external and internal environment on the international competitive position of the enterprise was conducted, an international competitive position of the company on the world market was assessed. Practical recommendations for improving the international competitive position of the enterprise, in particular export marketing, improvement of product quality, creation of a unified logistics center, are developed, and a number of measures are proposed to increase the international competitive position of the enterprise.
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8005
Appears in Collections:Факультет міжнародної економіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Кваліфікаційна робота.pdf634,85 kBAdobe PDFView/Open
Реферат.pdf168,68 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.