Управління продуктовим портфелем ПрАТ « Європейський страховий альянс »
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Метою роботи є аналіз науково-методичних засад управління продуктовим портфелем страхової компанії та розробка практичних рекомендацій щодо управління продуктовим портфелем страхової компанії в процесі трансформації страхового ринку та за умов набуття визначальної ролі нетрадиційних каналів реалізації послуг фінансових установ.
Для досягнення зазначеної
мети було поставлено і вирішено наступні
завдання:
- визначена теоретичні основи формування страхового портфеля;
- досліджено методи управління страховим портфелем страховика;
- виконано аналіз вітчизняного страхового ринку;
- проведено SWOT – аналіз ПрАТ «Європейський страховий альянс» ;
- запропоновані практичні маркетингові рекомендацій щодо покращення якості управління продуктовим портфелем за каналами продажів.
Практичне значення дипломної роботи полягає в тому, що розроблені документи можуть бути використані в практичної діяльності ПрАТ «Європейський страховий альянс».
The aim of the work is to analyze the scientific and methodological principles of managing the product portfolio of the insurance company and to develop practical recommendations for managing the product portfolio of the insurance company in the process of transformation of the insurance market and in case of becoming a determining role of non-traditional channels for the implementation of services of financial institutions. To achieve this The goals were set and the following were resolved task: - defined theoretical foundations for the formation of an insurance portfolio; - Methods of managing the insurance portfolio of the insurer; - analysis of the domestic insurance market; - SWOT analysis of PJSC "European Insurance Alliance" was conducted; - Proposed practical marketing recommendations for improving the quality of product portfolio management through sales channels. The practical significance of the thesis is that the documents developed can be used in practical activities of PJSC "European Insurance Alliance".
The aim of the work is to analyze the scientific and methodological principles of managing the product portfolio of the insurance company and to develop practical recommendations for managing the product portfolio of the insurance company in the process of transformation of the insurance market and in case of becoming a determining role of non-traditional channels for the implementation of services of financial institutions. To achieve this The goals were set and the following were resolved task: - defined theoretical foundations for the formation of an insurance portfolio; - Methods of managing the insurance portfolio of the insurer; - analysis of the domestic insurance market; - SWOT analysis of PJSC "European Insurance Alliance" was conducted; - Proposed practical marketing recommendations for improving the quality of product portfolio management through sales channels. The practical significance of the thesis is that the documents developed can be used in practical activities of PJSC "European Insurance Alliance".