Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9793
Title: Формування системи управління якістю готельного підприємства у контексті вимог міжнародного стандарту ISO 9001:2015
Other Titles: Formation of the quality management system of the hotel in the context of the requirements of the international standard ISO 9001:2015
Authors: Начев, М.Ю.
Issue Date: 2018
Keywords: система управління якістю
готель
готельні послуги
стандарти
ISO 9001:2015
аудит
аналіз зацікавлених сторін
quality management system
hotel
hotel services
standards
ISO 9001: 2015
audit
stakeholder analysis
Abstract: У роботі розглядаються теоретичні аспекти щодо управління якістю послуг готелями України. Аналіз стану ринку готельних послуг в Україні дав змогу з’ясувати, що готельна індустрія України переживає кризовий період, здійснюючи діяльність під впливом певних проблем розвитку, а саме: недосконале бюджетне фінансування, нестабільне законодавство, нерозвиненість системи управління з боку власників. існує проблема невідповідності цін рівню якості готельних послуг. Вартість проживання в українських готелях в 2-3 рази перевищує вартість проживання в готелях аналогічного рівня країн Європи, що зумовлено неналежним державним регулюванням цієї сфери і низьким рівнем диференціації готельних послуг.
The article deals with the theoretical aspects of the quality management of hotel services in Ukraine. An analysis of the status of the hotel services market in Ukraine made it possible to find out that Ukraine's hotel industry is experiencing a crisis period, carrying out its activities under the influence of certain developmental problems, namely: imperfect budget financing, unstable legislation, and underdevelopment of the management system by the owners. There is a problem of price discrepancy to the quality of hotel services. The cost of living in Ukrainian hotels is 2-3 times higher than the cost of living in hotels of a similar level in Europe, due to inadequate state regulation of this area and low level of differentiation of hotel services.
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9793
Appears in Collections:Факультет міжнародної економіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Начев М.Ю. Кваліфікаційна робота.pdf253,37 kBAdobe PDFView/Open
Начев М.Ю. Реферат.pdf176,17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.