У статті розглянуто проблеми освітнього процесу, які виникли з переходом на дистанційну форму навчання, яка була запроваджена внаслідок пандемії COVID-19. Для виявлення ставлення студентів і викладачів до окремих аспектів дистанційного навчання проведено соціологічне дослідження. Серед проблем, з якими стикаються студенти і викладачі – технічні труднощі, недостатність особистісного спілкування з викладачем(студентом), складнощі з організацією режиму дня, що впливає на стан здоров’я, зменшення рівня мотивації до освітнього процесу. Для усунення проблем необхідно підвищувати кваліфікацію викладачів і студентів з питань застосування мобільних гаджетів та дотримуватись норм техніки безпеки при їх використанні, переглянути навантаження студентів і викладачів, розробляти нові форми проведення поточних і підсумкових занять.
The article discusses the problems of the educational process that arose with the transition to distance education, which was introduced as a result of the COVID-19 pandemic. A sociological study was conducted to reveal the attitude of students and teachers to certain aspects of distance learning. Among the problems faced by students and teachers are technical difficulties, lack of personal communication with the teacher (student), difficulties with organizing the daily routine, which affects the state of health, and a decrease in the level of motivation for the educational process. In order to eliminate the problems, it is necessary to increase the qualifications of teachers and students on the use of mobile gadgets and to observe safety regulations when using them, to review the workload of students and teachers, to develop new forms of conducting current and final classes.