Stem vs steam: освітні пріоритети в контексті розвитку smart-суспільства
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ПДПУ ім. К. Д. Ушинського
Abstract
Метою даної статті є соціально-філософське дослідження освітніх пріоритетів в контексті розвитку smart-суспільства. У результаті компаративістського аналізу stem- та steam-освітнього підходів було зроблено висновок, що спрямованість освіти лише у напрямку науки, інженерії та математики поза розвитку Arts-дисциплін може призвести до повного знищення будь-якої креативності. Тільки єдність точної науки та гуманітарного підходу може підтримати інноваторів в сучасному складному світі.
The purpose of this article is a socio-philosophical study of educational priorities in the context of the development of smart-society. As a result of the comparative analysis of stem- and steam-educational approaches, it was concluded that the orientation of education only in the direction of science, engineering and mathematics outside the development of Arts-disciplines can lead to the complete destruction of any creativity. Only the unity of exact science and the humanitarian approach can support innovators in today's complex world.
The purpose of this article is a socio-philosophical study of educational priorities in the context of the development of smart-society. As a result of the comparative analysis of stem- and steam-educational approaches, it was concluded that the orientation of education only in the direction of science, engineering and mathematics outside the development of Arts-disciplines can lead to the complete destruction of any creativity. Only the unity of exact science and the humanitarian approach can support innovators in today's complex world.
Description
Citation
Юшкевич Ю. С. Stem vs steam: освітні пріоритети в контексті розвитку smart-суспільства / Ю. С. Юшкевич // Освіта та соціалізація особистості : матеріали Всеукраїнської наукової інтернет-конференції. – Одеса: ДЗ «ПНПУ ім. К. Д. Ушинського», 2019. – С. 48-49.