Удосконалення процесу управління маркетинговою діяльністю туристичної агенції «Море туров»
Вантажиться...
Дата
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
У роботі розглянуто сутність маркетингової діяльності та основні етапи її реалізації; надано характеристику поняттю маркетингове середовище та визначено його роль в процесі управління маркетинговою діяльністю підприємств; досліджено особливості маркетингової діяльності в туристичній сфері.
Надано організаційно-економічну характеристику туристичного агентства «Море туров»; досліджено маркетингове середовище підприємства «Море туров»; визначено основні характеристики маркетингового комплексу агентства «Море туров».
Запропоновано заходи щодо удосконалення процесу управління маркетингом туристичного агентства «Море туров»; розроблені нові напрямки роботи туристичного агенства «Море туров»; розраховано пpoгнoзну oцiнку економічної eфeктивнocтi напрямів удосконалення маркетингової діяльності туристичного агентства «Море туров».
The work deals with the essence of marketing activity and main stages of its realization; the concept of the marketing environment is given and its role in the process of managing the marketing activity of enterprises is defined; peculiarities of marketing activity in the tourism sphere are investigated. Organizational and economic characteristics of the Travel Agency “More Turov” are provided; explored the marketing environment of the Travel Agency; the main characteristics of the marketing complex of the agency “More Turov” are determined. Measures to improve the marketing management process of the travel agency “More Turov” are proposed; new directions of work of the travel agency “More Turov” were developed; the estimation of economic efficiency of directions of perfection of marketing activity of the travel agency “More Turov” is calculated.
The work deals with the essence of marketing activity and main stages of its realization; the concept of the marketing environment is given and its role in the process of managing the marketing activity of enterprises is defined; peculiarities of marketing activity in the tourism sphere are investigated. Organizational and economic characteristics of the Travel Agency “More Turov” are provided; explored the marketing environment of the Travel Agency; the main characteristics of the marketing complex of the agency “More Turov” are determined. Measures to improve the marketing management process of the travel agency “More Turov” are proposed; new directions of work of the travel agency “More Turov” were developed; the estimation of economic efficiency of directions of perfection of marketing activity of the travel agency “More Turov” is calculated.