Напрями удосконалення маркетингової політики туристичного підприємства на прикладі туристичного агентства «ГАЛС»
Вантажиться...
Дата
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
У роботі розглядаються теоретичні аспекти маркетингової діяльності туристичних підприємств. Висвітлено роль маркетингової політики як ключового елементу системи управління туристичних підприємств.
Проаналізовано фінансово-господарську діяльність туристичного агентства «ГАЛС» за 2017-2019 рр. Винайдено резерви підвищення ефективності маркетингової діяльності агентства.
Запропоновано впровадження нової маркетингової концепції із застосуванням ресурсів мережі Інтернет та елементів цифрового маркетингу. Розроблено персональний сайт компанії. Підраховано бюджет та економічну доцільність впровадження вказаної маркетингової концепції.
The work deals with the theoretical aspects of marketing activities of tourism enterprises. The role of marketing policy as a key element of the management system of tourism enterprises is highlighted. Author analysis the financial and economic activity of the travel agency «HALS» for 2016-2018.. Reserves of increase of efficiency of marketing activity of the agency are invented. The introduction of a new marketing concept with the use of Internet resources and elements of digital marketing is proposed. The company's personal website has been developed. The budget and economic expediency of implementation of the specified marketing concept are calculated.
The work deals with the theoretical aspects of marketing activities of tourism enterprises. The role of marketing policy as a key element of the management system of tourism enterprises is highlighted. Author analysis the financial and economic activity of the travel agency «HALS» for 2016-2018.. Reserves of increase of efficiency of marketing activity of the agency are invented. The introduction of a new marketing concept with the use of Internet resources and elements of digital marketing is proposed. The company's personal website has been developed. The budget and economic expediency of implementation of the specified marketing concept are calculated.
Опис
Ключові слова
маркетинг у туристичному бізнесі, маркетингові прийоми, планування маркетингової політики, цифрові інструменти маркетингу, ефективність маркетингової концепції., marketing in the tourism business, marketing techniques, marketing policy planning, digital marketing tools, the effectiveness of the marketing concept