Economy of knowledge and creative activity: theory and methodology of analysis
Loading...
Files
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
The development of the elements of creativity in the content of human activity appears as
the most important historical trend that defines the strategic development of professional
competencies and educational innovations in the knowledge economy. The article shows that the
methodological synthesis of the neoclassical concept of alternative choice with a political and
economic approach to the analysis of creative activity allows us to consider the creative class in the
context of the historical process that begins in highly developed countries to transform the content
of human activity in the direction of the development of creative elements in it.
Розвиток елементів творчості у змісті людської діяльності постає як найважливіша історична тенденція, що визначає стратегічний розвиток професій компетенції та освітні інновації в економіці знань. У статті показано, що Методологічний синтез неокласичної концепції альтернативного вибору з політичною і Економічний підхід до аналізу творчої діяльності дозволяє розглядати креативний клас в Контекст історичного процесу, який починається у високорозвинутих країнах для трансформації змісту діяльності людини в напрямі розвитку в ній творчих елементів.
Розвиток елементів творчості у змісті людської діяльності постає як найважливіша історична тенденція, що визначає стратегічний розвиток професій компетенції та освітні інновації в економіці знань. У статті показано, що Методологічний синтез неокласичної концепції альтернативного вибору з політичною і Економічний підхід до аналізу творчої діяльності дозволяє розглядати креативний клас в Контекст історичного процесу, який починається у високорозвинутих країнах для трансформації змісту діяльності людини в напрямі розвитку в ній творчих елементів.
Description
Citation
Hrymalyuk A. Economy of knowledge and creative activity: theory and methodology of analysis/ A. Hrymalyuk, P. Nesenenko, T. Sukhova // Professional competencies and educational innovations in the knowledge economy: monograph / L. Popova, M. Petrova. V. Tarnovo. – Bulgaria: ACCESS PRESS, – 2020. – P. 303–314.