Background of interaction mechanism formation between a bank and customers

Abstract

The comparative characteristics of the relations marketing and a concept of omni-channel (integrated) communications of a bank have been carried out. The semantics of such categories as relations, communication, interaction, relationships has been developed. A new set of marketing mix tools has been proposed. A theoretical model of the organizational-economic interaction mechanism between banking institutions and customers has been formed.
Проводиться порівняльна характеристика концепцій маркетингу відносин та омні-канальних (інтегрованих) комунікацій банку. Надана семантика таких категорій, як: відносини, комунікації, взаємодія, взаємовідносини. Запропоновано новий набір інструментів комплексу маркетингу. Сформована теоретична модель організаційно-економічного механізму взаємодії між банківськими установами та клієнтами.
Проведен сравнительный анализ концепций маркетинга отношений и омни-канальных (интегрированных) коммуникаций банка. Представлена семантика таких категорий, как: коммуникации, взаимодействие, отношения, взаимоотношения. Предложен новый набор инструментов комплекса маркетинга. Сформирована теоретическая модель организационно-экономического механизма взаимодействия между банковскими учреждениями и клиентами.

Description

Citation

Zavadska D. Background of interaction mechanism formation between a bank and customers / D. Zavadska // Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія «Міжнародні економічні відносини та світове господарство». – 2016. – №8. – С. 77-82.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By