Шляхи впровадження цифрового маркетингу у рекламній діяльності вітчизняних туристичних підприємств
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
У випускній роботі розглядаються теоретичні засади рекламної діяльності, способи удосконалення рекламних кампаній туристичних підприємств за допомогою цифрових технологій. Аналізується стан фінансово-господарської та маркетингової діяльності туристичного агентства “Форсаж - тур” за 2016-2017 роки.
За результатами дослідження обґрунтована доцільність впровадження нового медіаплану рекламної кампанії. Проаналізована її ефективність за методом лінійної регресії, що враховує взаємозв’язок між витратами на рекламу та обсягом надання готельних послуг.
Наведені в дипломній роботі результати аналізу й рекомендації з управління рекламною діяльністю туристичного підприємства можуть застосовуватися для роботи у туристичному бізнесі України, що обумовлює актуальність роботи.
The prom work examines the theoretical framework of advertising activities, ways of the development of advertising campaigns for tourism enterprises with the help of digital technology. The state of financial, economic and marketing activities of the travel Agency “fast and furious tour” for 2016-2017 is analyzed. According to the results of the study, the expediency of introducing a new media plan of the advertising campaign is justified. Its effectiveness is analyzed by the method of linear regression, taking into account the relationship between the cost of advertising and the volume of hotel services. The results of the analysis and recommendations for the management of advertising activities of the tourist enterprise can be used to work in the tourism business of Ukraine, which determines the relevance of the work.
The prom work examines the theoretical framework of advertising activities, ways of the development of advertising campaigns for tourism enterprises with the help of digital technology. The state of financial, economic and marketing activities of the travel Agency “fast and furious tour” for 2016-2017 is analyzed. According to the results of the study, the expediency of introducing a new media plan of the advertising campaign is justified. Its effectiveness is analyzed by the method of linear regression, taking into account the relationship between the cost of advertising and the volume of hotel services. The results of the analysis and recommendations for the management of advertising activities of the tourist enterprise can be used to work in the tourism business of Ukraine, which determines the relevance of the work.