Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11257
Title: Формування конкурентної стратегії підприємства на ринку виноробної продукції
Other Titles: Formation of competitive strategy of the enterprise in the market of wine products
Authors: Бакшлян, Ю.В.
Issue Date: 2019
Keywords: конкурентоспроможність
розробка та реалізація стратегії
ефективність
конкурентна стратегія
стратегія розвитку підприємства
efficiency
efficiency strategy
decomposition method
enterprise supply model
073 менеджмент
кафедра менеджменту
Abstract: У роботі розглядаються теоретичні аспекти формування конкурентних стратегій, поняття, сутність, фактори, процес розробки конкурентної стратегії. Проаналізовано зовнішнє та внутрішнє середовище підприємства, його фінансовий стан та конкурентоспроможність. Запропоновано збільшення обсягів виробництва підприємства шляхом створення маркетингового відділу та придбання нового обладнаннята проведена оцінка ефективності запропонованих заходів на підприємстві.
The theoretical aspects of the formation of the competitive strategies, concepts, essence, factors, process of development of competitive strategy. The external and internal environment of the enterprise, its financial status and competitiveness are analyzed. It is proposed to increase the production volume of the enterprise by creating a marketing department and purchasing new equipment and evaluation of the effectiveness of the proposed measures at the enterprise.
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11257
Appears in Collections:Факультет економіки і управління підприємництвом*

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Бакшлян Ю.В. Кваліфікаційна робота.pdf195,8 kBAdobe PDFView/Open
Бакшлян Ю.В. Реферат.pdf583,2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.