Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12975
Title: Analysis of the information component of marketing territorial strategies
Other Titles: Аналіз інформаційної складової маркетингових територіальних стратегій
Authors: Tarasova, K.
Semenova, K.
Тарасова, К.І.
Семенова, К.Д.
Citation: Tarasova K. Analysis of the information component of marketing territorial strategies / K. Tarasova, K. Semenova // Priority areas for the development of scientific research: domestic and foreign experience: monograph. – Riga, Latvia, 2021. – pp. 265-285.
Issue Date: 2021
DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-049-0-12
Keywords: marketing
territorial marketing
territorial development strategy
territorial brand
branding
маркетинг
територіальний маркетинг
стратегія розвитку території
територіальний бренд
брендинг
Abstract: The purpose of the article is to analyze the effectiveness of the information component for popularizing the territory brand. In modern conditions, the mobility of people and capital has reached such a level that a well-thought-out branding of the territory allows it to actively compete for resources, investment, skilled labor, partners, and so on. Territory branding helps to transform a country or a separate region from a geographical unit into a full-fledged product that has its own value. The article analyzes the effective and ineffective brands of territories around the world.
Метою статті є аналіз ефективності інформаційної складової для популяризації торгової марки. У сучасних умовах мобільність людей та капіталу досягла такого рівня, що продумане брендування території дозволяє їй активно конкурувати за ресурси, інвестиції, кваліфіковану робочу силу, партнерів тощо. Брендинг території допомагає перетворити країну або окремий регіон з географічної одиниці на повноцінний продукт, що має власну цінність. У статті проаналізовано ефективні та неефективні бренди територій у всьому світі.
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12975
Appears in Collections:Кафедра маркетингу та міжнародної логістики
Кафедра статистики та математичних методів в економіці

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Analysis of the information component of marketing territorial strategies.pdf1,24 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.