Напрями організації обслуговування груп туристів (на прикладі готелю «Premier Geneva Hotel»)
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Одеський національний економічний університет
Abstract
У роботі розглядаються теоретичні засади організації обслуговування груп туристів на підприємствах готельного господарства. Розкрито зміст основи організації прийому та розміщення туристів в готелі, поняття і функції служб прийому і розміщення. Також досліджено світовий досвід ефективного розміщення туристичних груп в готельному бізнесі. Досліджено стан розвитку видів туризму та потенціалу міста як туристичного центру. Надано характеристику готелю «Premier Geneva Hotel», проаналізовано його основні показники господарсько–економічної діяльності в динаміці, охарактеризовано продукт готелю. Детально вивчено та оцінено технологію обслуговування груп туристів в готелі «Premier Geneva Hotel».
The theoretical bases of the organization of service of groups of tourists at the enterprises of hotel economy are considered in the work. The content of the basis of the organization of reception and accommodation of tourists in the hotel, the concept and functions of reception and accommodation services are revealed. The world experience of effective accommodation of tourist groups in the hotel business is also studied. The state of development of types of tourism and the potential of the city as a tourist center is studied. The characteristics of the hotel "Premier Geneva Hotel" are given, its main indicators of economic activity in dynamics are analyzed, the product of the hotel is characterized. The technology of servicing groups of tourists in the Premier Geneva Hotel has been studied and evaluated in detail.
The theoretical bases of the organization of service of groups of tourists at the enterprises of hotel economy are considered in the work. The content of the basis of the organization of reception and accommodation of tourists in the hotel, the concept and functions of reception and accommodation services are revealed. The world experience of effective accommodation of tourist groups in the hotel business is also studied. The state of development of types of tourism and the potential of the city as a tourist center is studied. The characteristics of the hotel "Premier Geneva Hotel" are given, its main indicators of economic activity in dynamics are analyzed, the product of the hotel is characterized. The technology of servicing groups of tourists in the Premier Geneva Hotel has been studied and evaluated in detail.
Description
Доступ до роботи тільки на території бібліотеки ОНЕУ, для переходу натисніть на посилання нижче
Keywords
організація обслуговування, група туристів, організаційна структура управління готелем, удосконалення обслуговування, особливості прийому та розміщення туристичних груп, service organization, group of tourists, organizational structure of hotel management, service improvement, peculiarities of reception and accommodation of tourist groups
Citation
Сироткіна В. О. Напрями організації обслуговування груп туристів (на прикладі готелю «Premier Geneva Hotel») : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня бакалавра спец. 241 «Готельно-ресторанна справа» за освітньою програмою «Готельно-ресторанна справа» / В. О. Сироткіна; наук. кер. Н. С. Мартинова; ОНЕУ. – Одеса, 2021. – 78 с.