Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14840
Назва: Mathematical model construction of transport systems operation processes using fuzzy logic methods
Інші назви: Побудова математичної моделі процесів роботи транспортних систем з використанням методів нечіткої логіки
Автори: Kozachok, L.
Kozachok, A.
Козачок, Л.М.
Козачок, А.Є.
Бібліографічний опис: Kozachok, A. Mathematical model construction of transport systems operation processes using fuzzy logic methods / L. Kozachok, A. Kozachok // Socio-economic research bulletin. – 2021. – No. 3-4 (78-79). – Р. 98–106.
Дата публікації: 2021
Видавництво: Одеський національний економічний університет
Ключові слова: mathematical modeling
algorithmization
optimization methods
transport systems
passenger transportation
математичне моделювання
алгоритмізація
методи оптимізації
транспортні системи
пасажирські перевезення
Короткий огляд (реферат): The article emphasizes that the improvement of management, finding and using of new methods of work optimization on the routes of urban passenger transport are the main tasks of organizing route transportation in the considered transport systems. The search for these methods is aimed at the rational use of resources, vehicles, to meet the needs of the population in travel and improve the quality of service in the implementation of passenger traffic. To ensure optimal management of work on the route of urban passenger transport, we will take as a goal the construction of a timetable for the movement of vehicles on the route, namely the creation of schedules for the release of transport and rational organization of work. The creation of these schedules takes into account the effective using use of the car fleet of enterprises, ensuring the safety of passenger transportation, and reducing the cost of services for the population. In this article, the study of passenger traffic on a certain section of the transport network and the operation of the route on it are considered using fuzzy logical methods, which gives the result of the consideration of service time minimization and maximum level of passenger satisfaction with the use of transport. In this case, the mechanism of working with inaccurate concepts in the process of finding a solution is implementing, we can imagine the input data as fuzzy sets on which logical actions are carried out. In this study, the numerical expression of the degree of satisfaction of passenger’s needs is chosen by the function of belonging to several time intervals, which is selected by the target function of finding the optimal schedule in these time intervals. The search for a solution takes into account the system of restrictions that apply to the time intervals of vehicles using. At the same time, the criterion of optimality reflects the cost of the schedule working, which includes the cost of operating time of vehicles and the cost of waiting time for passengers when traveling along the route.
У статті наголошено на тому, що удосконалення управління, перебування та використання нових методів оптимізації роботи на маршрутах міського пасажирського транспорту є основними завданнями організації маршрутних перевезень у розглянутих транспортних системах. Пошук цих методів спрямований на раціональне використання ресурсів, транспортних засобів, на задоволення потреб населення у пересуванні та удосконалення якості обслуговування при здійсненні пасажирських перевезень. Для здійснення оптимального управління роботою на маршруті міського пасажирського транспорту візьмемо в якості мети побудову розкладу руху транспортних засобів на маршруті, а саме створення графіків випуску транспорту та раціональної організації роботи. При створенні цих розкладів враховується ефективне використання автомобільного парку підприємств, забезпечення безпеки перевезень пасажирів, зниження вартості послуг для населення. У цій статті вивчення пасажиропотоків на певній ділянці транспортної мережі та робота маршруту на ній розглядаються за допомогою нечітких логічних методів, що дає в результаті розгляду мінімізацію часу обслуговування та максимальний рівень задоволеності пасажирів використанням транспорту. При цьому реалізується механізм роботи з неточними поняттями в процесі пошуку рішення, вхідні дані ми можемо уявити як нечіткі безлічі, над якими здійснюються логічні дії. У даному дослідженні для чисельного вираження ступеня задоволення потреб пасажирів обирається функція приналежності до декількох тимчасових інтервалів, яка вибирається цільовою функцією пошуку оптимального розкладу руху в дані тимчасові інтервали. При пошуку рішення враховується система обмежень, що застосовуються до тимчасових інтервалів використання транспортних засобів. При цьому критерій оптимальності відображає вартість роботи графіка, що включає вартість часу експлуатації транспортних засобів і вартості часу очікування пасажирів при пересуванні за маршрутом.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14840
Інші ідентифікатори: УДК 656.072; 656.015; 519,12.176
Розташовується у зібраннях:Випуск 3-4, № 78-79

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
+ 98-106.pdf541,11 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.