Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16539
Title: | Аналіз маркетингового середовища підприємства на прикладі ТОВ «Телекард-Прилад» |
Other Titles: | Analysis of the marketing environment of the enterprise on the example of Telekard-UA» |
Authors: | Кашицина, К.С. |
Citation: | Кашицина К.С. Аналiз маркетингового середовища пiдприємства на прикладi ТОВ "Телекард-Прилад": квалiфiкацiйна робота на здобуття освiтнього ступеня бакалавра : спец. 075 "Маркетинг" за освiтньою програмою "Маркетинг" / Катерина Сергiївна Кашицина; наук. кер. Ольга Євгенiївна Полянська. - ОНЕУ, 2023. - 72 с. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Одеський національний економічний університет |
Keywords: | комплекс маркетингу маркетингове середовище підприємства marketing complex marketing environment of the enterprise |
Abstract: | У роботі розглянуто поняття і структуру маркетингового середовища підприємства; етапи аналізу маркетингового середовища підприємства на прикладі комплексу маркетингу; методи та інструменти маркетингу, що використовуються для розробки та реалізації нових продуктів.
Надано характеристику діяльності підприємства «Телекард-Прилад»; оцінку маркетингового середовища та конкурентоспроможності підприємства; характер товарного асортименту та способи просування підприємства.
Запропоновано напрямки підвищення ефективності маркетингової діяльності та конкурентоспроможності ТОВ «Телекард-Прилад». Визначено проблеми маркетингової діяльності та методи підвищення конкурентоспроможності підприємства. Надано рекомендації щодо участі підприємства у виставках задля просування своєї продукції на ринку. The bachelor's qualification work consists of three sections. The object of the study is the marketing environment of the "Telekard-UA" enterprise. The work considers the concept and structure of the marketing environment of the enterprise; stages of analysis of the marketing environment of the enterprise on the example of the marketing complex; marketing methods and tools used to develop and implement new products. A description of the activity of the "Telekard-UA" enterprise is given; assessment of the marketing environment and competitiveness of the enterprise; the nature of the product range and ways of promoting the enterprise. Directions for increasing the effectiveness of marketing activities and competitiveness of "Telekard-UA" are proposed. The problems of marketing activities and methods of increasing the competitiveness of the enterprise are determined. Recommendations are provided regarding the company's participation in exhibitions in order to promote its products on the market. |
Description: | ⬇️ Доступ до роботи тільки на території бібліотеки ОНЕУ, для переходу натисніть на посилання нижче |
URI: | http://local.lib/diploma/2023Kashicina.pdf |
Appears in Collections: | Факультет міжнародної економіки* |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
4.Реферат Кашицина К (2).pdf | 180,89 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.