Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17726
Title: | Управління економічним потенціалом торговельного підприємства |
Other Titles: | Management of the economic potential of a trading enterprise |
Authors: | Садовнікова, Н.Ю. |
Citation: | Садовнікова Н.Ю. Управлiння економiчним потенцiалом торговельного пiдприємства: квалiфiкацiйна робота на здобуття освiтнього ступеня бакалавра: спец. 073 "Менеджмент" за освiтньою програмою "Менеджмент органiзацiй" / Наталiя Юрiївна Садовнiкова; наук. кер. Юлiя Валентинiвна Карпенко. - ОНЕУ, 2024. - 76 с. |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Одеський національний економічний університет |
Keywords: | економічний потенціал підприємства ринок товарів дрогері рітейлу cross –продажі up – продажі фаза життєвого циклу клієнту the economic potential of the enterprise the drugstore retail market cross sales up sales the phase of the customer's life cycle |
Abstract: | У роботі розглядаються теоретичні аспекти управління економічним потенціалом
підприємства, зокрема визначено сутність поняття «економічний потенціал підприємства»,
проаналізовано структуру економічного потенціалу підприємства, вивчено основні методи та
показники оцінювання економічного потенціалу.
Проаналізовано ринок товарів дрогері рітейлу, оцінено економічний потенціал
підприємства.
Запропоновано посилити маркетингову складову економічного потенціалу шляхом
організації cross та up – продаж, самовивозу товару з магазинів, а також формування системи
лояльності за фазою життєвого циклу клієнта. The paper examines the theoretical aspects of managing the economic potential of the enterprise, in particular, the essence of the concept of "economic potential of the enterprise" is defined, the structure of the economic potential of the enterprise is analyzed, the main methods and indicators of economic potential assessment are studied. The market of drugstore retail goods was analyzed, and the economic potential of the enterprise was assessed. It is proposed to strengthen the marketing component of the economic potential by organizing cross and up sales, self-pickup of goods from stores, as well as forming a loyalty system based on the phase of the client's life cycle. |
URI: | http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17726 |
Appears in Collections: | Центр заочної та вечірньої форм навчання* |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Садовнікова реферат.pdf | 212,38 kB | Adobe PDF | View/Open | |
2024Sadovnikova.pdf | 1,46 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.