Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18677
Title: Ціноутворення та класифікація його чинників
Other Titles: Pricing and classification of its factors
Authors: Георгієва, Л.Г.
Кочевой, М.М.
Georgieva, L.
Kochevoy, M.
Citation: Георгієва Л. Г. Ціноутворення та класифікація його чинників / Л. Г. Георгієва, М.М. Кочевой // Минуле, Сучасне, Майбутнє: матеріали студ. дистанційної наук.-практ. конф.: Одеський національний економічний університет, 2024. – Вип. 14. – C. 109-112.
Issue Date: 2024
Publisher: Одеський національний економічний університет
Keywords: ціноутворення
маркетингова стратегія
pricing
marketing strategy
Abstract: Цінові рішення виходять за рамки простого розрахунку собівартості виробництва та додавання маржі. Натомість вони передбачають ретельний розгляд й інших складних факторів. Цей процес може неабияк вплинути на рентабельність бізнесу, компетентність маркетологів та, з іншого боку, обізнаність споживачів.
Pricing decisions go beyond simply calculating the cost of production and adding a margin. Instead, they involve careful consideration of other complex factors. This process can significantly affect the profitability of the business, the competence of marketers and, on the other hand, the awareness of consumers.
In today's business environment, digital tools play a key role. In recent decades, the rapid development of technology and the Internet has significantly changed the way companies interact with their audiences, promote products and services. This requires a new approach to marketing. Modern digital tools allow businesses to build close relationships with audiences, personalize communications, and analyze customer behavior to improve a product or service. This leads to an increase in the competitiveness of the enterprise and an increase in profit.
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18677
Appears in Collections:Конференції здобувачів вищої освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
109-112.pdf258,44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.