Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19152
Назва: | Вплив стресу під час надзвичайних ситуацій на процес навчання здобувачів вищої освіти |
Інші назви: | The impact of stress during emergencies on the learning process of higher education students |
Автори: | Левакін, М.С. |
Бібліографічний опис: | Левакін М.С. Вплив стресу пiд час надзвичайних ситуацiй на процес навчання здобувачiв вищої освiти : квалiфiкацiйна робота на здобуття освiтнього ступеня магiстра : спец. 053 "Психологiя" за освiтньою програмою "Практична психологiя" / Максим Сергiйович Левакiн ; наук. кер. Володимир Васильович Пундєв . - ОНЕУ , 2024.-87с. |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | Одеський Національний Економічний Універсітет |
Ключові слова: | стрес тривога надзвичайні ситуації стресостійкість резильєнтність навчання здобувачі вищої освіти психо-емоційний стан травма горювання stress anxiety emergencies stress resistance resilience learning higher education students psycho-emotional state trauma grief |
Короткий огляд (реферат): | Випускна кваліфікаційна робота складається з трьох розділів. У роботі розглядаються сутність стресу під час надзвичайних ситуацій, фактори стресу, вплив стресу на емоційно-вольову сферу та процес навчання студентів. Проанаізовано сучасні теоретико-методологічні та науково- практичні дослідження щодо факторів винекнення стресу та особливостей прояву стресу в процесі навчання здобувачів вищої освіти в надзвичайних ситуаціях. В результаті емпіричного дослідження визначено, що значний відсоток здобувачів вищої освіти (20% в середньому) мають клінічно виражену тривожність або депресію, що підвищує вразливість стресогенним факторам та викликає необхідність звернення до спеціалістів для подальшого відновлення психічного стану та реабілітації. Окрім цього, великий відсоток здобувачів вищої освіти (33% в середньому) мають субклінічні ознаки тривожності або депресії що може призвести до подальшого погіршення стану та розвитку стресових розладів або депресії у разі продовження дії стресогенних факторів на психіку опитуваних. І менше половини студентів (47% в середньому) знаходяться у відносно безпечній зоні, поки в їх житті не додалося більше стресових факторів, або не посилилась дія існуючих, не виключаючи що вони вже знаходяться під таким впливом, але ще мають певний запас стійкості емоційно-вольової сфери. Важливими факторами, що сприяють протидії стресу є стресостійкість яка в 48% опитуваних мала низький показник, адаптивні копінг-стратегії якими володіють лише 34% здобувачів вищої освіти, а також емоційний стан який в 10% студентів є незадовільним і в 34% має середній рівень. Практичне значення дослідження. Враховуючи досліджені методики, було розроблено корекційну програму, розраховану на 7 тижнів: усвідомлення стресу, розвиток стресостійкості, управління емоціями, навички саморегуляції, соціальна підтримка та адаптація, ресурсування, рефлексія та інтеграція. Подальше тестування різноманітних моделей, корекційних програм та їх ефективності в найбільш складних обставинах (війна в Україні, особливо з накладанням на екзаменаційний період) дозволить вибрати найбільш ефективні з них, вдосконалити, або розробити нові моделі на базі отриманих результатів. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19152 |
Розташовується у зібраннях: | Центр заочної та вечірньої форм навчання |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Анотація Левакін М. С..pdf | 128,68 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити | |
Диплом Левакін М.С..pdf | 606,97 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити | |
Реферат Левакін М. С..pdf | 142,35 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.