Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19384
Title: | Вплив онлайн-навчання на розвиток підприємницьких навичок |
Other Titles: | The influence of online education on the advancement of entrepreneurial competencies |
Authors: | Орлик, О.В. Іванова, О.І. Orlyk, O. Ivanova, O. |
Citation: | Орлик О. В. Вплив онлайн-навчання на розвиток підприємницьких навичок / О. В. Орлик, О. І. Іванова // «Сучасна освіта: соціально-економічні виклики і поведінкові аспекти» : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції: збірник матеріалів (17 квітня 2025, Херсон-Кропивницький) / за заг. ред. Варнавської І.В., Аверчевої Н.О. – Херсон-Кропивницький, ХДАЕУ, 2025. – С. 111–113. |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | ХДАЕУ |
Keywords: | онлайн-навчання підприємницькі навички цифрові технології онлайн-курси online learning entrepreneurial skills digital technologies online courses |
Abstract: | У тезах розглянуто роль онлайн-навчання у контексті розвитку підприємницьких навичок, необхідних для успішного ведення бізнесу. Проаналізовано переваги онлайн-навчання та можливості гнучкого доступу до знань, практичних кейсів та міжнародного досвіду, що сприяє формуванню ключових компетенцій сучасного підприємця. Водночас висвітлено потенційні недоліки онлайн-навчання, зокрема відсутність живого спілкування з іншими учасниками навчання, труднощі з перевіркою самостійності виконання завдань та набутих практичних навичок, необхідність високої самоорганізації. These theses consider the part played by online education in the context of fostering entrepreneurial competencies vital for successful business management. The benefits of online learning and the opportunities for adaptable access to knowledge, real-world case studies, and international perspectives, which contribute to the development of essential proficiencies for the modern entrepreneur, are analyzed. Simultaneously, potential shortcomings of online education are highlighted, including the absence of face-to-face interaction with peers, challenges in verifying the authenticity of submitted work and acquired practical skills, and the imperative for strong self-direction. |
URI: | http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19384 |
Appears in Collections: | Кафедра економічної кібернетики та інформаційних технологій |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
111-113.pdf | 1,86 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.