Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19402
Title: | Ефективність управління маркетинговою діяльністю підприємств у сфері екскурсійного обслуговування |
Other Titles: | Effectiveness of marketing management of enterprises in the field of tour excursion services |
Authors: | Мартинова, Н.С. Павлоцький, В.Я. Martynova, N. Pavlotskiy, V. |
Citation: | Мартинова Н. С. Ефективність управління маркетинговою діяльністю підприємств у сфері екскурсійного обслуговування / Н. С. Мартинова, В. Я.Павлоцький // Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць. Одеса : Одеський національний економічний університет. – 2024. – № 3-4 (90-91). – С. 189-203. |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Одеський національний економічний університет |
ORCID: | https://orcid.org/0000-0002-0303-7410 https://orcid.org/0000-0001-9999-265X |
DOI: | https://doi.org/10.33987/vsed.3-4(90-91).2024.189-203 |
Keywords: | екскурсійна послуга екскурсійне обслуговування підприємства сфери екскурсійного обслуговування екскурсійний маркетинг система управління маркетинговою діяльністю ефективність екскурсійного маркетингу excursion service excursion servicing excursion service enterprises excursion marketing marketing management system effectiveness of excursion marketing |
Abstract: | У статті обґрунтовано теоретико-методологічні та практичні засади
формування ефективної системи управління маркетинговою діяльністю суб’єктів
господарювання, що функціонують у сфері екскурсійного обслуговування, зокрема тих, які є
нетиповими для ринку екскурсійних послуг. Узагальнено основні поняття екскурсології, які є
підґрунтям для розуміння сутності та особливостей управління маркетинговою діяльністю у
сфері екскурсійного обслуговування. Уточнено сутність екскурсійного маркетингу та
проаналізовано зміст складових процесу управління маркетинговою діяльністю, що дозволяє
глибше розкрити специфіку ринку екскурсійних послуг. Проаналізовано різні підходи до оцінки
ефективності управління маркетингом на підприємствах, що функціонують на ринку
екскурсійних послуг та сформовано набір показників, за допомогою яких можливо здійснити
об’єктивну оцінку ефективності діяльності. Підкреслено, що ефективність маркетингової
діяльності у сфері екскурсійного обслуговування тісно пов’язана з використанням
функціональних можливостей маркетингу для створення та надання комплексу послуг, який
включає як стандартні окремі пропозиції, так і унікальні екскурсійні продукти. Комплексний
характер екскурсійного маркетингу визначається поєднанням традиційних екскурсійних
елементів з елементами освіти, брендового просування та сучасних маркетингових
комунікацій. Визначено основні аспекти управління маркетинговою діяльністю, серед яких:
специфіка екскурсійного маркетингу, визначення складових маркетингового середовища,
аналіз ринку, сегментація та позиціонування, формування маркетингового комплексу 7-Р,
управління комунікаціями, о
.
Доведено важливість
цінка ефективності маркетингу
інтегрованого підходу до управління маркетинговою діяльністю, що базується на розробці
індивідуального алгоритму, який включає формування і аналіз системи показників,
нормування фактичних значень та розробку плану заходів для оптимізації маркетингової
стратегії. Запропоновано основні індикатори, які дозволять оцінити ефективність
маркетингових заходів: обсяг продажів, рівень задоволеності клієнтів, витрати на
просування та коефіцієнт конверсії. The article substantiates the theoretical, methodological and practical principles of an effective system forming for managing the marketing activity of business entities, which operating in the field of excursion services, in particular those that are atypical for excursion services market. To achieve this aim, the study sets out the following tasks: to substantiate the range of fundamental concepts in excursion studies as the basis for understanding the essence and specifics of marketing management in these enterprises; to define the essence of excursion marketing and examine the components of its management process; to analyze various approaches to evaluating the effectiveness of marketing management in excursion service enterprises and to develop a set of indicators for such evaluation. The study confirms the necessity of leveraging the functional capabilities of marketing to create and deliver a comprehensive package of excursion services and programs – ranging from standard individual offerings to unique excursion products. Excursion services provided by production enterprises exhibit a mixed character by combining traditional excursion elements with aspects of education, marketing, and brand promotion. Excursion marketing is inherently complex, involving multiple dimensions depending on the specific nature of the service providers. The management of marketing activities in this field encompasses a wide range of issues – from market and competitive environment analysis to the formulation and implementation of marketing strategies. Key aspects include the significance of marketing in excursion services, the internal and external marketing environment, market segmentation and positioning, the marketing mix 7-Ps, management of marketing communications, and the evaluation of marketing effectiveness. Effective management in these areas enables enterprises to achieve high performance, satisfy consumer needs, and strengthen their market positions. The effectiveness of marketing activities is assessed through an individualized algorithm that includes forming and analyzing a system of performance indicators, normalizing actual values, and developing an actionable plan. Main indicators such as sales volume, customer satisfaction, promotion expenses, and conversion rates help to identify potential improvements and optimize the marketing strategy to boost competitiveness. |
URI: | http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19402 |
Other Identifiers: | УДК 338.487:659.1 JEL classification: M310; Z320 |
Appears in Collections: | Випуск 3-4, № 90-91 Кафедра туристичного та готельно-ресторанного бізнесу |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
189-203.pdf | 890,16 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.