Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9872
Title: Шляхи удосконалення управління туристичним підприємством на засадах формування корпоративної культури
Other Titles: Ways to improve the management of a tourism enterprise on the basis of the formation of corporate culture
Authors: Гонцова, В.В.
Issue Date: 2018
Keywords: корпоративна культура
менеджмент
туристичне підприємство
туристичні послуги
ринок
corporate culture
management
travel company
travel services
market
Abstract: Випускна робота складається з 3 розділів. Об’єкт дослідження – процес формування корпоративної культури туристичних підприємств. У статті розглянуто сучасні науково-теоретичні підходи щодо формування корпоративної культури туристичного підприємства. Визначено фактори впливу на корпоративну культуру, акцентовано увагу на факторах внутрішнього середовища, які безпосередньо впливають на конкурентоспроможність туристичного підприємства. Запропоновано напрями та заходи формування корпоративної культури туристичного підприємства. Визначено основні методи оцінки корпоративної культури. Надано загальну характеристику туристичного підприємства ТОВ «Селезньов Тур». Зроблено аналіз господарської діяльності. Розглянуто організаційну систему управління. Проаналізовано зовнішнє середовище ТОВ «Селезньов Тур». Запропонована модель формування позитивної корпоративної культури ТОВ «Селезньов Тур». Розроблено організаційну схему управління кадровим потенціалом та методика оцінювання кадрового потенціалу туристичного підприємства ТОВ «Селезньов Тур», надано рекомендації щодо удосконалення управління туристичним підприємством на підґрунті концепції лідерства.
Object of research -the process of forming a corporate culture of tourism enterprises. The article deals with modern scientific and theoretical approaches to the formation of the corporate culture of the tourist enterprise. The factors of influence on the corporate culture are determined, attention is focused on factors of the internal environment, which directly influence the competitiveness of the tourist enterprise.The directions and measures of formation of the corporate culture of the tourist enterprise are offered. The basic methods of corporate culture evaluation are determined. The general description of the tourist enterprise LTD Seleznev Tour is given. An analysis of economic activity is made. The organizational management system is considered. The external environment of LTD Seleznev Tour is analyzed. The model of formation of positive corporate culture of LTD Seleznev Tour is proposed. The organizational chart of human resource management and the methodology for assessing the personnel potential of the tourist enterprise LLC Seleznev Tour were developed, and recommendations were given for improving the management of a tourism enterprise based on the concept of leadership.
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9872
Appears in Collections:Факультет міжнародної економіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Кваліфікаційна робота.pdf312,29 kBAdobe PDFView/Open
Реферат.pdf189,02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.