Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11657
Title: Підвищення конкурентоспроможності турфірми «Час мандрувати » шляхом удосконалення маркетингу
Other Titles: Increasing the competitiveness of the travel agency "Time to travel" by improving marketing
Authors: Караван, Є.С.
Issue Date: 2020
Keywords: маркетинг
маркетингова діяльність
конкурентоспроможність
конкурентна позиція
реклама
імідж
бенчмаркинг
маркетинговий ROI
marketing
marketing activity
competitiveness
competitive position
image
advertising
marketing ROI
Abstract: У роботі розглядаються теоретичні аспекти управління маркетингом в туристичному підприємництві з метою підвищення конкурентоспроможності. Розкрито сутність основних понять - маркетинг, конкурентоспроможність, конкурентна позиція. Надано загальну характеристику і здійснено аналіз економічної діяльності турфірми «Час мандрувати», досліджено конкурентну позицію та стан маркетингової діяльності. Визначено сукупність чинників маркетинговою впливу на конкурентоспроможність суб’єкта туристичної діяльності. Запропоновано і обґрунтовано комплекс маркетингових заходів для підвищення конкурентоспроможності турфірми «Час мандрувати», за методом «маркетинговий ROI» визначено економічний ефект запропонованих заходів
The work deals with the theoretical & practical aspects of marketing activities of the tourizm industry enterprises for increasing competitiveness. The essence of the basic concepts - marketing, competitiveness, competitive position – were revealed. The general characteristic and analysis of the economic activity of the travel agency "Time to travel" were given, the competitive position and the state of marketing activity were investigated, the set of factors of marketing influence on competitiveness of the travel agency was identified. The range of marketing measures for increasing the competitiveness of the travel agency "Time to travel" is proposed and substantiated. The economic effect of advertising measures is determined by the method of "marketing ROI".
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11657
Appears in Collections:Факультет міжнародної економіки*

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Караван Є.С. Кваліфікаційна робота.pdf197,12 kBAdobe PDFView/Open
Караван Є.С. Реферат.pdf175,5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.