Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11657
Title: | Підвищення конкурентоспроможності турфірми «Час мандрувати » шляхом удосконалення маркетингу |
Other Titles: | Increasing the competitiveness of the travel agency "Time to travel" by improving marketing |
Authors: | Караван, Є.С. |
Issue Date: | 2020 |
Keywords: | маркетинг маркетингова діяльність конкурентоспроможність конкурентна позиція реклама імідж бенчмаркинг маркетинговий ROI marketing marketing activity competitiveness competitive position image advertising marketing ROI |
Abstract: | У роботі розглядаються теоретичні аспекти управління маркетингом в туристичному підприємництві з метою підвищення конкурентоспроможності. Розкрито сутність основних понять - маркетинг, конкурентоспроможність, конкурентна позиція.
Надано загальну характеристику і здійснено аналіз економічної діяльності турфірми «Час мандрувати», досліджено конкурентну позицію та стан маркетингової діяльності. Визначено сукупність чинників маркетинговою впливу на конкурентоспроможність суб’єкта туристичної діяльності.
Запропоновано і обґрунтовано комплекс маркетингових заходів для підвищення конкурентоспроможності турфірми «Час мандрувати», за методом «маркетинговий ROI» визначено економічний ефект запропонованих заходів The work deals with the theoretical & practical aspects of marketing activities of the tourizm industry enterprises for increasing competitiveness. The essence of the basic concepts - marketing, competitiveness, competitive position – were revealed. The general characteristic and analysis of the economic activity of the travel agency "Time to travel" were given, the competitive position and the state of marketing activity were investigated, the set of factors of marketing influence on competitiveness of the travel agency was identified. The range of marketing measures for increasing the competitiveness of the travel agency "Time to travel" is proposed and substantiated. The economic effect of advertising measures is determined by the method of "marketing ROI". |
URI: | http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11657 |
Appears in Collections: | Факультет міжнародної економіки* |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Караван Є.С. Кваліфікаційна робота.pdf | 197,12 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Караван Є.С. Реферат.pdf | 175,5 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.