Формування психо-соціальної зрілості у студентів коледжу (вік 17-19)
Вантажиться...
Дата
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Одеський Національний Економічний Універсітет
Анотація
Кваліфікаційна робота магістра за спеціальністю 053 «Психологія». – Одеський національний економічний університет, Одеса, 2024.
Роботу присвячено дослідженню формування психо-соціальної зрілості у студентів коледжу віком 17–19 років. Здійснено теоретико-методологічний аналіз проблеми психо-соціальної зрілості, розглянуто особливості розвитку особистості у цьому віковому періоді, а також визначено основні фактори, що впливають на формування зрілості у молоді.
Актуальність дослідження обумовлена значущістю вивчення перехідного періоду з підліткового до дорослого віку, коли студенти починають розвивати самостійність, здатність приймати відповідальні рішення та взаємодіяти з соціумом. Цей віковий період є ключовим етапом становлення особистості, коли відбувається інтенсивний розвиток соціальних і психологічних навичок, необхідних для адаптації до професійних і соціальних викликів.
Особливу увагу в дослідженні приділено таким аспектам психо-соціальної зрілості, як самооцінка, самореалізація, мотивація, відповідальність, стійкість до стресу та здатність до конструктивного вирішення конфліктів. Важливість формування цих якостей полягає у їхньому впливі на здатність студентів інтегруватися у соціальне середовище та ефективно реалізовувати свої життєві цілі.
В результаті емпіричного дослідження, проведеного серед студентів коледжу віком 17–19 років, виявлено закономірності формування психо-соціальної зрілості, а також визначено ключові тенденції, що впливають на цей
процес. Зокрема, встановлено, що розвиток внутрішньої мотивації відіграє важливу роль у формуванні відповідального ставлення до життя та орієнтації на соціально значущі цілі.
Розроблено та апробовано практичні рекомендації щодо оптимізації розвитку психо-соціальної зрілості у студентів, які включають тренінгові програми, спрямовані на особистісний розвиток, самопізнання, формування рефлексивних навичок та розвитку соціальної компетентності. Зазначено, що такі тренінги сприяють усвідомленню студентами власних сильних і слабких сторін, оцінці життєвих цінностей та ресурсів, що значно підвищує рівень їхньої соціальної адаптації та психологічної зрілості.
Теоретична значущість роботи полягає у поглибленні наукових уявлень про процеси формування психо-соціальної зрілості у студентів молодіжного віку, а також у визначенні ключових факторів, що сприяють цьому розвитку.
Практична значущість дослідження визначається розробкою рекомендацій для викладачів, психологів та адміністрації навчальних закладів, спрямованих на оптимізацію виховної та навчальної діяльності для підтримки соціально-психологічного розвитку студентів. Запропоновані заходи можуть бути впроваджені у практику коледжів для сприяння особистісному та професійному становленню молоді.
Опис
Ключові слова
психо-соціальна зрілість, соціально-психологічна зрілість, самооцінка, самореалізація, мотивація, соціальна адаптація, особистісний розвиток, молодіжний вік, тренінгові програми, рефлексія, psycho-social maturity, socio-psychological maturity, self-esteem, self-realization, motivation, social adaptation, personal development, youth, training programs, reflection
Бібліографічний опис
Саврасих Л.Д. Формування психо-соцiальної зрiлостi у студентiв коледжу (вiк 17-19) : квалiфiкацiйна робота на здобуття освiтнього ступеня магiстра : спец. 053 "Психологiя" за освiтньою програмою "Практична психологiя" / Лариса Дмитрiвна Саврасих ; наук. кер. Iрина Миколаївна Орленко . - ОНЕУ , 2024.-83с.