Формування психо-соціальної зрілості у студентів коледжу (вік 17-19)

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Одеський Національний Економічний Універсітет

Анотація

Кваліфікаційна робота магістра за спеціальністю 053 «Психологія». – Одеський національний економічний університет, Одеса, 2024. Роботу присвячено дослідженню формування психо-соціальної зрілості у студентів коледжу віком 17–19 років. Здійснено теоретико-методологічний аналіз проблеми психо-соціальної зрілості, розглянуто особливості розвитку особистості у цьому віковому періоді, а також визначено основні фактори, що впливають на формування зрілості у молоді. Актуальність дослідження обумовлена значущістю вивчення перехідного періоду з підліткового до дорослого віку, коли студенти починають розвивати самостійність, здатність приймати відповідальні рішення та взаємодіяти з соціумом. Цей віковий період є ключовим етапом становлення особистості, коли відбувається інтенсивний розвиток соціальних і психологічних навичок, необхідних для адаптації до професійних і соціальних викликів. Особливу увагу в дослідженні приділено таким аспектам психо-соціальної зрілості, як самооцінка, самореалізація, мотивація, відповідальність, стійкість до стресу та здатність до конструктивного вирішення конфліктів. Важливість формування цих якостей полягає у їхньому впливі на здатність студентів інтегруватися у соціальне середовище та ефективно реалізовувати свої життєві цілі. В результаті емпіричного дослідження, проведеного серед студентів коледжу віком 17–19 років, виявлено закономірності формування психо-соціальної зрілості, а також визначено ключові тенденції, що впливають на цей процес. Зокрема, встановлено, що розвиток внутрішньої мотивації відіграє важливу роль у формуванні відповідального ставлення до життя та орієнтації на соціально значущі цілі. Розроблено та апробовано практичні рекомендації щодо оптимізації розвитку психо-соціальної зрілості у студентів, які включають тренінгові програми, спрямовані на особистісний розвиток, самопізнання, формування рефлексивних навичок та розвитку соціальної компетентності. Зазначено, що такі тренінги сприяють усвідомленню студентами власних сильних і слабких сторін, оцінці життєвих цінностей та ресурсів, що значно підвищує рівень їхньої соціальної адаптації та психологічної зрілості. Теоретична значущість роботи полягає у поглибленні наукових уявлень про процеси формування психо-соціальної зрілості у студентів молодіжного віку, а також у визначенні ключових факторів, що сприяють цьому розвитку. Практична значущість дослідження визначається розробкою рекомендацій для викладачів, психологів та адміністрації навчальних закладів, спрямованих на оптимізацію виховної та навчальної діяльності для підтримки соціально-психологічного розвитку студентів. Запропоновані заходи можуть бути впроваджені у практику коледжів для сприяння особистісному та професійному становленню молоді.

Опис

Бібліографічний опис

Саврасих Л.Д. Формування психо-соцiальної зрiлостi у студентiв коледжу (вiк 17-19) : квалiфiкацiйна робота на здобуття освiтнього ступеня магiстра : спец. 053 "Психологiя" за освiтньою програмою "Практична психологiя" / Лариса Дмитрiвна Саврасих ; наук. кер. Iрина Миколаївна Орленко . - ОНЕУ , 2024.-83с.

Підтвердження

Огляд

Доповнено

Посилаються